8 клас ФІЗИКА

natvlad0569@gmail.com


8 жовтня 

Запрошую учнів взяти участь в олімпіаді з астрономії в межах Міжнародного тижня космосу. Завдання ви знайдете за посиланням:


Успіху!

Всіх учнів вітаю із закінченням навчального року. Бажаю вам гарних, веселих, щасливих літніх канікул!!!


26 травня 

Контрольна ВІДКРИТА до 10.00. Посилання див. на уроці від 22 травня ↓↓


25 травня 

Добрий день!

   Ми з вами виконали підсумкову контрольну роботу, оцінки вже є, але я їх поки що не ставлю до щоденників. Ще чекаю тих, хто чомусь не виконував ОБОВ"ЯЗКОВУ контрольну роботу, а саме:
Вечтомов                Котович               Ларіонови             Оболонська               Пуртов
Твердохліб              Галас                     Кіріченко К           Малик
   Для цих учнів ЗАВТРА, 26 травня, з 9.00 до 10.00 буде відкрита контрольна робота (див. 22 травня)

  А ми завершуємо вивчення курсу фізики 8 класу і розглядаємо останні питання
"Особливості протікання струму в різних середовищах (у металах, електролітах, газах)"
Вивчення цієї теми ми будемо здійснювати за планом:
  1. До яких речовин належить середовище за питомим опором - провідники, діелектрики, напівпровідники.
  2. Який тип провідності за носіями електричного струму - електронна, йонна, змішана.
  3. Як залежить опір від температури.
  4. Вольт - амперна характеристика (ВАХ) - залежність сили струму від напруги I (U).
    Для прикладу я за цим планом дам характеристику струму в МЕТАЛАХ ↓↓, а ви, опрацювавши параграфи 36, 37, 38, 39, 40 дасте подібну характеристику струму в ЕЛЕКТРОЛІТАХ і в ГАЗАХ.

*** Якщо хтось відчуває, що оцінка з фізики може бути "не дуже" - це вам та робота, яку можна виконати для покращення результатів. Я чекатиму ваших характеристик до СЕРЕДИ, 27 травня до 12.00. Характеристика має відповідати плану і бути короткою та змістовною***  


Приклад  "Характеристика струму в металах" (див. параграф 36)

  1. Метали - провідники (бо в них є вільні електричні заряди)
  2. Провідність - електронна (це довели своїми дослідами Мандельштам, Папалексі, Стюарт і Толмен)
  3. Залежність опору від температури прямо пропорційна: якщо температура збільшиться, то й опір металів збільшується (при зменшенні температури до абсолютного нуля опір у металів зникає; цей стан називається НАДПРОВІДНІСТЬ)
  4. Сила струму прямо пропорційна напрузі (закон Ома), графіком є пряма лінія (графік креслимо обов"язково):
[Ось так коротко даємо характеристики електричного струму в різних середовищах]

22 травня 

Вітаю!
     Сьогодні ми виконуємо ОБОВ"ЯЗКОВУ підсумкову контрольну роботу за 2 семестр. Текст контрольної буде відкритий о 9.00  і  закриється об 11.00.

ВАЖЛИВО! Відповіді без розв"язування та пояснення зараховуватись НЕ будуть. Як працювати з тестами, ви знаєте. Не поспішайте, будьте уважні, і все буде добре.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSft8Y6GkW-k0fvRhxqe8DzYiEYx-WMRcMxx2VfM7qBX0BYrIg/viewform?usp=sf_link

Гарних вам оцінок :)


Як дізнатися, за яку роботу стоїть оцінка в електронному щоденнику?

        У вас є можливість бачити свої щоденники та оцінки в двох варіантах:
1) як журнал (значок з клітинками), і там НЕ зрозуміло, за що оцінка;
2) як щоденник (значок з полосками). Саме сюди тисніть і "гортайте" ваш щоденник. Саме в такому форматі видно, за яку роботу виставлена оцінка. Там НАВІТЬ є домашнє завдання :)
Пробуйте, досліджуйте можливості електронних щоденників :)

15 травня 

Вітаю, 8 класи!

      Ви розглянули питання про роботу та потужність електричного струму, а також ознайомились із законом  Джоуля - Ленца.

Підсумуємо вивченний матеріал:

  • щоб знайти роботу струму, треба перемножити напругу, силу струму, час протікання струму  A = U · I · t;
  • прилад для визначення роботи струму називається лічильник;
  • щоб знайти потужність струму, треба напругу помножити на силу струму P = U · I;
  • прилад для визначення потужності називається ватметр;
  • с системі СІ робота струму вимірюється в Дж, а на практиці в кВт · год;
  • щоб знайти, яка кількість теплоти виділяється при протіканні струму через будь - який провідник, користуємося законом Джоуля - Ленца Q = I^2 · R · t;
  • на основі закона Джоуля - Ленца можна пояснити дію важливого пристрою - запобіжника, який захищає електричні кола при короткому замиканні;
  • якщо в задачі задані інші величини (не ті, що складають формули), ми формулу ВИВОДИМО на основі законів фізики та правил математики.
Коротко про домашні задачі:


Впр 33  1)  за лічильником роботу струму визначаємо в кВт · год, тому зразу множимо на тариф
              3) не забуваємо час перевести в СІ
Впр 34  1) час переводимо  в СІ
              2) при паралельному з"єднанні в кожному провіднику протікає РІЗНИЙ струм, а ось                         напруга буде ОДНАКОВА. Тому за законом Ома можна визначити силу струму в
                  кожному провіднику, а вже потім підставити вираз в закон Джоуля - Ленца.

***   Для перевірки вивченого матеріалу пропоную вам задачі для самостійного розв"язування:

  1. Розрахуйте, скільки коштує електроенергія, витрачена на роботу електричної праски за 2 год, якщо сила струму в ній становить 4 А, напруга - 220 В. Тариф 0,9 грн/кВт · год.
  2. При спалаху блискавки за 0,001 с в атмосферу виділяється  18 · 10^5 кДж енергії. Обчисліть, скільки часу зміг би працювати електродвигун піднімального крана, використовуючи цю енергію. Сила струму в двигуні крана 50 А, напруга 360 В.
Фото ваших розв"язків, оформлених ЗА ВСІМА ПРАВИЛАМИ !!!, чекаю до наступної п"ятниці, 22 травня. ***
Підказка.  В першій задачі не забувайте, що роботу струму в Дж можна перевести в кВт · год (див стор. 179 підручника)

Тема уроку сьогодні "Природа електричного струму в металах. Надпровідність"

Працюємо над параграфом 36, в зошиті відмічаємо:
  • хто довів, що носіями струму в металах є електрони;
  • як залежить опір металів від температури;
  • що таке надпровідність.
Можна переглянути коротеньке відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Dnq454iKYbk
УВАГА!  

Наступної п"ятниці буде проведена підсумкова контрольна робота з фізики згідно графіка. Завдання будуть відкриті з 9.00 до 11.00 (це приблизний час уроків фізики за розкладом). При виконанні цієї роботи відповіді  БЕЗ РОЗВ"ЯЗКІВ  зараховуватись НЕ БУДУТЬ. (те саме буде стосуватися відповідей - "близнюків")  Для успішного виконання роботи вам необхідно повторити матеріал параграфів 27 - 35. Як працювати з тестами, ви знаєте. Тож будемо уважними і все буде добре :)


8 травня

Добрий день!

     Ми виходимо на фінішну пряму. До кінця навчального року залишилось три тижні (і це приємний факт!), а в нас залишились теми з великого розділу "Електричні явища", які пов"язані з тим, для чого ми, по суті, й використовуємо електричний струм - це робота й потужність струму, а також закон Джоуля - Ленца.
     Тема уроку "Робота й потужність електричного струму. Теплова дія струму. Закон Джоуля - Ленца"
     Ви читаєте параграфи 33, 34, 35, в робочий зошит необхідно записати:
  • як обчислити роботу електричного струму, який є  прилад для вимірювання роботи струму ;
  • як обчислити потужність струму, яким приладом вимірюють потужність струму;
  • як пов"язані одиниці вимірювання роботи струму в системі СІ (Дж), з одиницями роботи струму на практиці (кВт · год);
  • закон Джоуля - Ленца;
  • що таке запобіжник і як він працює.
    Виконуєте в зошиті задачі Впр. 33  (1, 2, 3)  і  Впр. 34  (1, 2).

Під час перевірки ваших попередніх розв"язків задач найбільше зауважень було до перевірки одиниць вимірювання величин. Щоб пригадати, як пов"язані одиниці вимірювання різних величин, переходимо за посиланням (текст даний російською мовою, але ви все зрозумієте):
Можна переглянути відео за посиланням (хоча б перші 5 хв відеоролика, вони будуть дійсно корисними):
https://www.youtube.com/watch?v=FPyMadi1n3M
Про теплову дію струму та закон Джоуля - Ленца можна переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=12vog4mH4Sk

Гарного вам настрою та успішного навчання :) Пам"ятайте про контрольну роботу ↓↓


6 травня

Вітаю, 8 класи!

 ***   Пропоную вам виконати контрольну роботу за темою "Електричні явища. Електричний струм". Текст контрольної ви знайдете за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6XJs2_hNn-pXiss7c-Z12tux3nzXMkBK_J04CrQjEFzDf0A/viewform?usp=sf_link

Тест буде відкритий до наступної середи, 13 травня.
УВАГА! При розв"язанні задач ОБОВ"ЯЗКОВО записувати ваші коментарі та обчислення. Відповідь у вигляді одного числа НЕ буде зараховуватись.
Бажаю вам гарних оцінок :)


24  квітня (продовження) 

  Тема нашого уроку «Розв’язування  задач  на види з’єднання в колі»
Для закріплення знань про послідовне та паралельне з"єднання можна переглянути відео за посиланням:
     
    Дуже багато помилок допускають учні під час  визначення загального опору при паралельному з’єднанні  провідників. Пропоную один із способів розв’язування таких задач.
            Якщо ми маємо визначити загальний опір при паралельному з’єднанні за формулою  
1/R = 1/R1 + 1/R2, то доволі зручно працювати таким чином:
  •              Підставимо значенні опорів  R1  і  R2 (інколи опорів буває й більше) та додаємо дроби з різними знаменниками (за правилами математики).
  •         Ми знайдемо таким чином величину, обернену опору R:  1/R.
  •          Тепер  потрібно знайти сам загальний опір. Можна застосувати правило пропорції, а можна просто «перевернути» дроби з одного та з іншого боку від знаку  =
  •       Щоб визначити остаточну відповідь, ділимо чисельник дробу на знаменник, це і буде загальний опір R.
Приклад.
            Є три опори  5  Ом, 10  Ом  і 15  Ом, з’єднані паралельно. Знайти загальний опір ділянки кола.
Розв’язування
            Використовуємо формулу загального опору для паралельного з’єднання провідників:
1/R = 1/5 + 1/10 + 1/15 ,  спільний знаменник 30, додаткові множники  6, 3, і 2 відповідно, тому:
1/R = (6 + 3 + 2)/30 = 11/30   звідси:
 R/1 = 30/11 («перевернули» дроби)  або  R = 2,7 (Ом).
Відповідь: загальний опір ділянки кола  2,7  Ом.

Домашнє завдання: ще раз опрацьовуємо параграфи 31 і 32, розв’язуємо задачі:

1.      Резистори, опори яких дорівнюють 30  Ом  і 60  Ом, зєднані послідовно та підключені до джерела струму. Напруга на першому резисторі 3 В. Яка напруга на другому резисторі?
2.      Два резистора опорами 75  Ом  і  300  Ом  з’єднані  паралельно. Знайти загальний опір резисторів.
3.      Три лампи, опори яких 230  Ом,  345  Ом  і  690  Ом, з’єднані паралельно. Сила струму в колі дорівнює 2 А. При якій напрузі працюють лампи?

***  Мені на перевірку надсилаємо розв’язок третьої задачі (оформлення за всіма правилами!)
Повторюємо параграфи 19  – 32, готуємось до контрольної роботи.
Текст контрольної роботи буде розміщений пізніше.


     
24 квітня


Добрий день, 8 класи! 
       На сьогоднішній день у вас з фізики має бути три обов"язкові оцінки: тест № 1, тест № 2, і домашня робота за минулий урок. Домашню роботу на цей момент мені надіслали 8 !!! учнів з 8 - х класів. Сьогодні ввечері всі отримають відповідні оцінки в електронні щоденники. Домашні роботи можете мені надсилати і завтра, і пізніше, але тести вже закриті. На місці невиконаних робіт стоятиме 0 балів. Поміркуйте, яким буде середній бал за дистанційне навчання на кінець семестру. Наприклад, (7 + 0) : 2 = ????. Тому давайте працювати вчасно, притримуючись розкладу. Тестові завдання і надалі будуть обмежуватись у часі їх виконання. УВАЖНО читайте блог, і все буде добре :)
   Прокоментую надіслані розв"язки домашніх задач. ТИПОВІ помилки:

  • відсутні схеми ділянок кола, про які йдеться в задачах;
  • відсутні назви формул, які ви використовуєте;
  • відсутня перевірка одиниць вимірювання величин.
Хто ще не надіслав мені д/з, той може виправити ці недоліки.
     Тема нашого уроку сьогодні буде викладена дещо пізніше.




Анєчка, величезна подяка за підказку))) 

17   квітня

    Доброго дня, 8 класи! Ваше домашнє завдання буду перевіряти завтра, завтра ж і передам оцінки за цю роботу вашим класним керівникам. Хто ще не виконував завдання - ласкаво просимо! А ми сьогодні рухаємося далі.
  Тема нашого уроку "Види з"єднання провідників у колі".
  Отже, провідники або краще сказати, споживачі, електричного струму можна з"єднувати двома способами:
      послідовно -                                              та                                               паралельно -
це коли в колі немає                                                                                в колі є розгалуження 
    розгалуження
(приблизно, як хоровод навколо ялинки)                                (приблизно, як у казці: направо                                                                                                        підеш, наліво підеш, прямо підеш і т. д.)
В кожному з цих з"єднань працюють свої закони стосовно сили струму, напруги та опору. Ось ці закони ми й будемо вивчати.
Читаємо параграфи 31, 32, в зошит собі виписуємо:
- що називається послідовним (паралельним) з"єнанням;
- схема вімкнення провідників (резисторів, лампочок) послідовно та паралельно;
- закони послідовного та паралельного з"єднання.
 ***  Розв"язуємо задачі Впр. 31 (1, 2, 3) та Впр 32 (1, 2, 3). Ці розв"язки надсилаєте мені на пошту  ↑↑  до наступної п"ятниці. ***  Увага! При оцінюванні робіт буде враховуватись правильність оформлення розв"язання, схема ділянки кола ОБОВ"ЯЗКОВА!!!!
Бажаю вам гарного настрою та задоволення від навчання)

                                               

13 квітня 

***  Для перевірки вивченого матеріалу вам пропонується виконати самостійну роботу, яку ви знайдете за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeCYI8MBwxlqHk8OzSDqHYge81K8AIiv7JB2kMSuu59w-AI6A/viewform?usp=sf_link

Чекатиму відповіді на це завдання до 18 квітня включно. Виконати цю роботу можна лише при вивченні теми ↓↓

Знаком *** будуть позначатись роботи для перевірки та виставлення оцінок. Бажаю вам успішного навчання!


10 квітня

Доброго здоров"я, восьмикласники!
Ми продовжуємо вивчати фізичні величини, що характеризують електричний струм. Крім СИЛИ СТРУМУ та НАПРУГИ, є ще одна величина, про яку ми сьогодні починаємо говорити. Називається вона ЕЛЕКТРИЧНИЙ ОПІР  або просто  ОПІР.
Опір - це фізична величина, яка характеризує здатність провідника пропускати електричний струм. Позначається ця величина буквою R, вимірюється в одиницях, які називаються оми, а позначаються   Ом. Названі ці одиниці виміру опору на честь німецького вченого, який експериментально встановив закон, що пов"язує між собою всі три величини - силу струму ( I ), напругу ( U ) та опір ( R ).
Закон Ома - це тема нашого уроку також. Вам необхідно прочитати параграфи 29 і 30, і виписати в робочий зошит у вигляді конспекту:
1) що таке опір і чому він існує у кожного провідника;
2) від яких величин залежить опір провідника + формула для розрахунку опора провідника;
3) який фізичний зміст питомого опору провідника;
4) формулювання і формула закону Ома для ділянки кола.
Виконати письмово в зошиті Впр 29 (1, 3, 5) і Впр 30 (1, 2).
Щоб перевірити, як ви попрацюєте над цим питаннями, вам буде знову запропонований тест. Завдання тесту будуть викладені пізніше. Бажаю вам успіхів у навчанні.
Для кращого розуміння теми можна переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=f5-Oa9XDDL0
Якби ми працювали в звичайному режимі, то на наступному уроці виконували б лабораторну роботу. Пропоную вам переглянути відео до цієї роботи (зверніть увагу, як вмикають амперметр та вольтметр у коло)
https://www.youtube.com/watch?v=YxFsfXq_sg0



2 квітня
Доброго дня, 8 класи. Попробуємо виконати першу самостійну роботу (тест) під час дистанційного навчання. Оцінки за цю роботу будуть виставлятися кожному учневі і заноситись до журналу. Ідеально було б дати відповіді 3 квітня, в той день, коли за розкладом фізика. Але враховуючи ситуацію, буду чекати на ваші відповіді до 6 квітня. Щоб виконати завдання, вам необхідно перейти за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf3au5TvPGEobXjbhUOU01SyKlt4z-n6ePcO33wu1zOHfHReQ/viewform?usp=sf_link

Рухаємося далі. Після опрацювання параграфів 27 та 28, ви маєте запам"ятати:

1) електричний струм в колі має напрямок від "+" до "-" джерела;
2) в металевих провідниках струм створюється напрямленим рухом електронів!
3) СИЛА СТРУМУ - І - це фізична величина, яка характеризує заряд, що проходить через переріз провідника за одиницю часу; виміряється в А (амперах), прилад - амперметр. Сила струму 6 А - смертельно небезпечна!
4) НАПРУГА - U - це фізична величина, що характеризує роботу електричного поля при перенесені заряду; виміряється в В (вольтах), прилад - вольтметр. Небезпечна напруга - 12 В, в сухих приміщеннях - 36 В (пригадайте, біля розеток на ваших партах в кабінеті фізики є наліпка 36 В)

Для закріплення знань необхідно виконати Впр. 27 (1, 2, 3) та Впр 28 (1, 2, 3) письмово в зошиті.
Бажаю вам гарного настрою та успіхів у навчанні)))


19.03
Прочитати параграф 26, замалювати в зошиті умовні позначення елементів електричного кола (стор. 138) Виконати письмово:  Вправа 26 (1, 2, 3, 4, 5)


Прочитати параграф 27 і 28, виписати означення нових фізичних величин, що характеризують електричний струм - СИЛИ СТРУМУ  та   НАПРУГИ, записати формули, одиниці вимірювання та прилади для вимірювання цих величин.

Немає коментарів:

Дописати коментар