7 клас ХІМІЯ

25.09.2020
Доброго дня, шановні учні!
На попередніх уроках ми знайомились з лаболаторним обладнанням, а саме - штатив, муфта, кільце, пробіркотримач, фарфорова чашечка, робили із фільтрувального паперу фільтр. Пригадали?))
Так от, сьогодні ми знайомимось з новою темою, яка називається "Чисті речовини. Суміші. Способи розділення сумішей". Дана тема допоможе Вам розібратися у практичній роботі, яку Ви виконаєте як тільки вийдете на звичайне навчання (цю практичну роботу ми мали сьогодні виконати)!
Підготувала для Вас невеличкий конспект, який Ви обов'язково перепишите до робочого зошита та вивчете цей матеріал. 
1. Чиста речовина. Суміші
Кожна речовина має характерні для неї властивості. Однак ці властивості будуть цілком певні лише для окремо взятої речовини. Такі речовини називають чистими.
Чиста речовина — це речовина індивідуальна, яка не містить домішок інших речовин.
Чиста речовина — це речовина, що складається з частинок певного виду (з однакових атомів чи молекул) і тому має сталі властивості.\
Чисті речовини не розділяються на окремі речовини і не змінюють своїх фізичних властивостей.
Від чистих речовин слід відрізняти суміші.
Суміш — це сукупність різних речовин, яка становить одне фізичне тіло.
Суміші — це системи, що складаються з двох і більше компонентів.
Складові частини суміші називаються компонентами. Речовини, що входять до складу сумішей, зберігають притаманні їм властивості.
Суміші діляться на однорідні та неоднорідні.

2. Способи розділення сумішей 
Основні способи розділення сумішей
  • відстоювання
  • фільтрування
  • випарювання
1 етап. Відстоювання — тверді нерозчинні частинки осідають на дно посудини. (Речовина, яка має більшу густину, осідає на дно, а яка має меншу густину — залишається на поверхні).
2 етап. Фільтрування — тверді нерозчинні частинки затримуються фільтром.
Фільтр — матеріал, крізь який фільтрують рідину.
Фільтрат — розчин, що пройшов крізь фільтр.
Осад — нерозчинна речовина, що залишилася на фільтрі.
3 етап. Випарювання — розчинник випаровується, розчинена речовина залишається в розчині, а потім під час охолодження випадає в осад. Часткове випарювання води називають упарюванням. Під час охолодження концентрованого розчину розчинена речовина кристалізується. (Приклад: кухонна сіль з розчину солі)

Спробуйте відповісти на запитання:
1.Що називають чистою речовиною, а що — сумішшю? 
2. Які види сумішей вам відомі? 
3. Чим однорідна суміш відрізняється від неоднорідної?
4. Назвіть способи розділення однорідних сумішей. 

Ще раз повторюю - нову тему Ви переписуєте та вивчаєте. До практичної роботи буду допускати тих учнів, які знатимуть про види суміші, про основні способи розділення однорідної та неоднорідної суміші.
Успіхів!)))









19.05.2020
Всім доброго дня!
Працюємо над повторенням розрахункових задач "Обчислення масової частки елемента в складній речовині".
Зразок задачі з поясненням надіслала в групу Viber.
Після того, як Ви уважно переглянете зразок розв'язку - виконайте наступні задачі в робочому зошиті:
Час на виконання до 22.05.2020 (до п'ятниці включно)
Завдання виконують ВСІ УЧНІ!!!!!! без виключення
Підписані роботи надсилайте на електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua

14.05.2020
Вітаю всіх)
Як і обіцяла - на Вас чекають тести з теми на повторення "Взаємодія кисню з простими та складними речовинами"
Переходьте за посиланням
Тести Ви зможете пройти тільки один раз! Тому будьте уважними та не поспішайте!
Час на виконання до сьогоднішнього вечора до 20.00.
Учні, які будуть реєструватись під псевдонімами - оцінюватись не будуть, навіть якщо учень отримає за тести 12 балів!!!
Бажаю Вам успіху)

13.05.2020
Доброго дня, шановні учні!
Ось ми і завершили основні теми, які треба було вивчити у 7 класі! 
Контрольну роботу виконали майже всі учні, за що я Вам вдячна)
Свої оцінки Ви побачили. Також помилки, яких допустилися.
У вересні місяці ми обов'язково більш детальніше розберемо теми, які випали на дистанційне навчання. Тож не хвилюйтеся, якщо хтось із Вас не опанував матеріал!
А на разі ми з Вами до кінця навчального року будемо опрацьовувати (пригадувати) теми, які вивчали протягом року!
Тема на повторення "Взаємодія кисню з простими та складними речовинами".
Скористуйтеся підручником параграф 23 - все, що стосується хімічних властивостей кисню. Як утворюються із простих речовин складні, з урахуванням валентностей ХЕ та відповідних індексів. Як утворюються назви оксидів, з урахуванням постійних та змінних валентностей. Або відшукайте в робочих зошитах дану тему приблизно 16., 21., 23 грудня.
Завтра на Вас чекатимуть тестові завдання стосовно цієї теми.
Будь ласка, приготуйтеся якомога ретельніше, аби отримати гарний бал. Адже оцінки, які Ви будете отримувати від повторення впливатимуть на ІІ семестр!
До зустрічі!



4.05.2020
Вітаю, шановні учні!
Сьогодні у нас завершальна контрольна робота за великим розділом "Вода". Підготовлена для Вас робота, яка складається із 8 завдань, за чотирма рівнями (задача; закінчити рівняння реакцій - ОБОВ'ЯЗКОВО УРІВНОВАЖУЙТЕ АТОМИ ДО ТА ПІСЛЯ РЕАКЦІЇ; теоретичні запитання).
Роботу Ви будете виконувати за варіантами. На окремому аркуші у клітинку.
Контрольні завдання
Підписуйте роботу так:
Четверте травня
Контрольна робота № 4 за розділом
"Вода"
Варіант ...

На аркушах своє прізвище напишете у верхньому правому вуглі.
Не поспішайте у відповідях, уважно перечитуйте умови. 
Якщо Вам буде не зрозумілим запитання або завдання - не соромтеся, зветрайтесь +38(066)-928-54-14.

Час на виконання до 6.05.2020 (до середи включно)
Роботу надсилайте на електронну адресу aljona-paskevichan@yandex.ua
Бажаю Вам успіху😊



30.04.2020
Всім доброго дня!
Шановні учні, наступне завдання чекайте у понеділок - буде контрольна робота за розділом "Вода". Треба до неї підготуватися.
Пригадайте:
1) Фізичні властивості води.
2) Хімічні властивості води.
3) Що таке масове співвідношення в речовині. Наприклад, формула речовини NaOH. Масове співвідношення в ній - 1:1:1. Чому саме так? Тому що в цій речовині Натрію, Оксигену та Гідрогену по одному атому.
4) Як в періодичній системі знаходимо характер оксиду. По-перше, пригадайте від якого і до якого ХЕ проводимо уявну лінію. Далі характер оксиду. Наприклад, основні оксиди утворюються від металів, а кислотні оксиди - від неметалів. Або за характером фігур - основні оксиди утворюються від хімічних елементів, порядкові номери яких не мають фігури. Кислотні оксиди утворюються від хімічних елементів, порядкові номери яких знаходяться в квадраті.
5) Утворення основ та кислот (перегляньте презентацію від 30.03.2020)
6) Формула на знаходження масової частки розчиненої речовини, як знаходити масу речовини.
7) Типи реакцій - розкладу та сполучення. 
     Наприклад P2O5 = Р + О- тип реакції розкладу. Це коли зі складної речовини утворюються дві прості. 
      Реакція Р + О2 = P2O5 - тип реакції сполучення. Коли із двух простих речовин утворюється одна складна.


22.04.2020
Вітаю Вас, семикласники!
Незабаром у нас буде остання контрольна робота за розділом "Вода".
А на разі Вам треба виконати творче завдання, саме навчальний проект на такі теми:
1. "Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі".
2. "Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення".
3. "Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах".
Обирайте собі одну тему та працюйте над нею. Якщо у Вас не має ватману, то можна використати аркуші формату А4. Якщо ж і такі листи відсутні - оформлюйте роботу у вигляді презентації.

Час на виконання до 27.04.2020 (до понеділка включно).

Фотографуйте свої роботи та надсилайте на електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua
Якщо виникнуть запитання стосовно роботи - звертайтеся у Viber +38(066)-928-54-14
Бажаю Вам творчого натхнення!)

14/04/2020
Доброго дня, шановні учні!
У великому розділі "Вода", де ми зараз і працюємо остання тема у 7 - ому класі "Взаємодія оксидів з водою. Основи. Кислоти. Індикатори". В цій темі Ви дізналися про нові класи неорганічних сполук - кислоти та основи. Знаєте, як давати назви цим сполукам, оволоділи первинними навичками складати рівняння хімічних реакцій між основними оксидами з водою та кислотними оксидами з водою. Окрім практичних завдань, ми з Вами проводили експериментальні роботи (досліджували шляхом експериментів розчинність різних речовин у воді, хімічні властивості речовин). Наступне Ваше завдання - переглянути відео, в якому Ви побачите, як же змінюють індикатори своє забарвлення у різних розчинах. Після перегляду треба попрацювати з таблицею, яку я для Вас підготувала. В ній запишете спостереження та загальний висновок щодо зміни забарвлення індикаторів у різних середовищах.

Час на виконання до 21.04.2020 (до вівторка включно)
Працюйте в робочому зошиті.
Фотографуйте свою роботу та надсилайте на електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua
Якщо виникнуть труднощі звертайтесь у Viber +38(066)-928-54-14 або телефонуйте.
Бажаю Вам успіху!


6.04.2020

Вітаю Вас, шановні учні!
Продовжуємо працювати над темою "Взаємодія води. Основи. Кислоти". З попереднього завдання, від 30.03.2020, Ви законспектували/ознайомились/вивчили хімічні властивості води, утворення кислот, основ, їх назви. Пропоную Вам практичні завдання, які Ви виконаєте в робочих зошитах. 

https://docs.google.com/presentation/d/1dpnTqgwjbUJytVnoEo-pKuXYPMD5Ql_-7_G5T8NSkUQ/edit#slide=id.p1

Перш ніж виконувати вправи - обов'язково пригадайте вивчений матеріал (або зі свого конспекту, або з презентації від 30.03.2020 - перше посилання)! Будьте уважними, не поспішайте. 
Ваші роботи фотографуйте, підписуйте своє прізвище/ім'я та надсилайте на електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua
Якщо у Вас виникнуть запитання стосовно роботи - не соромтеся, звертайтесь. Я завжди на зв'язку. Бажаю Вам успіху)

30.03.2020
Дорогі учні, друге посилання оновлене! Будь ласка, фотографуйте Вашу кінцеву оцінку!
Доброго дня, шановні учні!
Ми рухаємося далі по великому розділу "Вода".
Пропоную Вам розібрати нову тему, яку Ви законспектуєте до робочого зошита. Фотографуйте конспекти та надсилайте на мою електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua
та не забувайте вказувати своє прізвище/ім'я.
Переходьте за посиланням.
https://docs.google.com/presentation/d/1tx1qoo1LsVlE39yjyZj99naZZVq2wXoktpjHN8F05V0/edit#slide=id.p1
Після того, як Ви розберетеся в новому матеріалі, на Вас чекатимуть тестові завдання на порталі "На Урок". Перейдете за цим посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=617057
Згенеровані Ваші паролі Вам надасть класний керівник. Свою оцінку Ви одразу побачите.
Час на виконання до 1.04.2020 (до середи включно).
Бажаю Вам успіху!


 20.03.2020

Доброго ранку, любі учні!)))
Ми працюємо над великим розділом "Вода", в якому опрацьовуємо тему "Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини в розчині". 
Пригадайте, за якими формулами знаходити: 1) масову частку розчиненої речовини; 2) масу розчину; 3) масу води; 4) масу речовини, виходячи із початкової формули на знаходження масової частки; 5) масу розчину, виходячи із початкової формули на знаходження масової частки.
НОВІ ФОРМУЛИ, ЯКІ ВИ ЗАНОТУЄТЕ ДО ЗОШИТА:
{\displaystyle \rho ={\frac {m}{V}}}, де
\rho - густина розчину; читається, як "ро"
m - маса розчину;
V - об'єм розчину. ЗВІДСИ:
m(р-ну) =  \rho∙ V(р-ну)

ЗАДАЧІ ДО ВИКОНАННЯ!!!
Початковий рівень
1. Обчисліть масову частку натрій хлориду в розчині, отриманому змішуванням 
2,8 г солі та 25,2 г води.
Середній рівень
1. Обчисліть масу натрій хлориду та масу води, необхідні для приготування 
200 г розчину з масовою часткою солі 5%.
Достатній рівень
1. У воді об'ємом 114 мл розчинили сіль натрій нітрат NaNО3 масою 36 г. Яка масова частка солі в розчині?
2. У розчині об’ємом 0,7 л міститься сіль магній сульфат MgSO4 масою 154 г. Обчисліть масову частку магній сульфату, якщо густина розчину 1,1 г/мл.
Обов'язково переведіть "л" в "мл"!!!
Високий рівень
1. Змішали розчин глюкози масою 50 г з масовою часткою розчиненої речовини 
20 % і розчин масою 200 г з масовою часткою глюкози 10 %. Обчисліть масову частку глюкози у виготовленому розчині.

ПРИМІТКА!!! Уважно читайте умову задачі - де йдеться про речовину, а де про розчин! Не плутайте масу розчину з масовою часткою!!!
Не правильно складена коротка умова призведе до того, що задачу Ви розв'яжете не вірно!
Пам'ятайте, що будь яку задачу ми розпочинаємо з кінця, тобто з того, що Вам необхідно знайти! Аналізуйте формулу - що по умові задачі є, а чого нема. Величини, які відсутні, треба знайти за допомогою тих даних, які є відомими!

Час на виконання до 24.03.2020 включно!
Підписані роботи надсилайте на електронну пошту 
aljona-paskevichan@yandex.ua


 16.03.2020
Ще до того, як почати вирощувати кристали треба пам'ятати про елементарні правила техніки безпеки :
1. Не можна при експериментах користуватися харчовим посудом, оскільки його використання надалі може привести до отруєння.
2. Категорично заборонено приймати їжу під час проведення дослідів. Це також може привести до отруєння.
3. Усі реактиви необхідно зберігати у безпечному сухому місці, захищеному від тварин і маленьких дітей. Також реактиви повинні зберігатися в герметичній упаковці, на якій має бути напис, що повідомляє про вміст.
4. Проводити досліди з невідомими реактивами не можна - результат може виявитися непередбачуваним.
5. Якщо у вас є можливість, обов'язково використайте рукавички.
6. При попаданні розчину на шкіру необхідно відразу ж промити те місце, куди потрапив розчин, чистою водою.
7. Після приготування розчинів або проведення експериментів обов'язково привести своє робоче місце в порядок, прибрати реактиви на місце, вимити руки

Як можна виростити кристали в домашніх умовах?
Хід роботи
Для того, щоб отримати великі кристали для цього необхідно приготувати насичений розчин солі, додаючи її до води доти, пока вона не перестане розчинятися. Потім одержаний розчин профільтрувати (можно через марлю), закрити посудину шматком матерії і поставити в тепле місце. Через декілька днів на дні посудини з'являться невеличкі кристали. Треба вибрати один кристал, перенести його в іншу посудину та залити тим самим розчином. Кристал буде повільно рости. Щоб він ріс рівномірно, необхідно щодня пінцетом повертати його, а також в разі необхідності доливати насиченим розчином. Якщо у розчині будуть з'являтися нові кристали, то їх треба видаляти, користуючись пінцетом.

Також можна для отримання кристалів опустити в посудину, наповнену насиченим розчином, нитку, і коли на ній осядуть декілька кристалів, витягнути її, очистити, залишивши лише один правильно сформований кристал, а потім знову занурити в розчин. У такому разі повертати кристал не треба.

Час на виконання 2 тижня (до 30.03.2020р). Ваші роботи надати у вигляді світлин + висновок на електронну пошту aljona-paskevichan@yandex.ua

Важливо!!! Для отримання насиченого розчину обов'язково використовується гаряча кип'ячена вода.
Для отримання кольорових кристалів можна використовувати харчові фарбники.


Немає коментарів:

Дописати коментар