5 клас ПРИРОДОЗНАВСТВО

natvlad0569@gmail.com   


Всіх учнів вітаю із закінченням навчального року. Бажаю вам гарних, веселих, щасливих літніх канікул!!!    


25 травня

Вітаю, 5 клас!
      Ми виконали підсумкову контрольну роботу (нажаль, не всі), оцінки є у ваших електронних щоденниках. І ми завершуємо вивчення курсу природознавства 5 класу.
      На попередніх уроках йшла мова про те, що людина на Землі може своєю діяльністю приносити користь, а може й шкодити довкіллю. Інколи негативний вплив діяльності людини навіть призводить до того, що деякі види рослин і тварин взагалі зникають. Щоб охороняти та захищати такі зникаючі види, була створена особлива книга, яка називається Червоною книгою. В Україні є також своя Червона книга, в яку заносять назви, опис тих рослин і тварин, яким загрожує повне знищення.
      Почитавши параграф 47, 48 ви може дізнатись, які рослини та тварини потребують на державному рівні, що таке заповідники та заказники, для чого їх створюють. Запам"ятайте назви деяких рослин, тварин, грибів, які занесені в Червону книгу України. Потрібно пам"ятати, що вирушаючи в ліс чи степ, на річку чи в гори, не можна зривати рослини, виривати квіти, руйнувати гнізда птахів, полювати на тварин. Необхідно зберігати ту природу, що нас оточує і завдякі якій людина також може жити на планеті Земля.
     Можна переглянути відео про Червону книгу України за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=rec9oe2WYog

УВАГА! Для тих учнів, хто не виконав підсумкову роботу, текст буде ВІДКРИТИЙ з 9.00 до 11.00 за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWK9_MLS0blX4942lIa7QG4sT04bQFXLNDDbAoDnlIk_MKeg/viewform?usp=sf_link


21 травня   

Добрий ранок!

         Сьогодні ми виконуємо підсумкову контрольну роботу з природознавства. Тест ви знайдете за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWK9_MLS0blX4942lIa7QG4sT04bQFXLNDDbAoDnlIk_MKeg/viewform?usp=sf_link
Не поспішайте, будьте уважними, відповідайте на всі питання.
Бажаю вам гарних оцінок :)



Н А Г А Д У Ю

Завтра, 21 травня, ми виконуємо ОБОВ"ЯЗКОВУ підсумкову контрольну роботу
 з 9.00 до 11.00 

18 травня 

Добрий день!

        Ми практично завершуємо вивчення курсу природознавства 5 класу. І останній розділ присвячений вивченню питання про місце людини в природі, адже ми також належимо до живих організмів, які мешкають на планеті Земля. Людина має певні особливості порівняно з іншими живими організмами. Завдяки своїй діяльності, своїму розуму, люди можуть змінювати природу набагато активніше, ніж інші організми. Ці зміни можуть бути й корисними, й шкідливими. Про це ви дізнались з минулого уроку. Шкідливий вплив людини на природу викликає екологічні проблеми, яких стає, нажаль, все більше, і більше. Як же виправити ситуацію? Про це - тема нашого уроку.
    Тема "Екологічні проблеми та їх розв"язування. Охорона природи"
       Розглянемо детальніше негативний вплив людини на природу. Цей вплив поділяють на дві категорії: прямий і непрямий.

 негативний вплив людини на природу

                                           прямий                                             непрямий
                                                 ↓                                                          ↓
                                           полювання                                  вирубування лісів
                                           риболовля                                   розорювання степів
                                           збирання рослин                        осушення боліт
                                                                                                сміттєзвалища
                                                                                                промислове забруднення
                                                                                                забруднення хімічними речовинами
Якими ж способами людина охороняє природу? Про це ви прочитаєте в параграфі 47, 48.

Д/з :  читати параграфи 47, 48; ПІДГОТУВАТИСЯ до підсумкової контрольної роботи.
Повторити параграфи 33 - 46. Контрольну будемо виконувати згідно графіка 21 травня. Текст буде відритий з 9.00 до 11.00. Як працювати з тестами, ви вже знаєте, тому треба бути просто уважними і все буде добре :)
Сплануйте ваш день у четвер так, щоб з 9.00 до 11.00 мати доступ до комп"ютера (нагадаю, в цей час ЗА РОЗКЛАДОМ у нас урок природознавства)



15 травня 

Вітаю, 5 клас!
        На минулому уроці ми ознайомились з поняттям екосистеми, видами екосистем та їхніми складовими. Підсумуємо наші знання:

  • екосистеми бувають природні та штучні;
  • в екосистемах є виробники (рослини, в яких відбувається фотосинтез, і які виробляють поживні речовини), споживачі (тварини, гриби), руйнівники (бактерії);
  • в екосистемах між різними організмами існують зв"язки, прикладом можуть слугувати харчові ланцюги (ланцюги живлення);
  • в природних екосистемах не виділяють шкідників, бо всі організми поєднані між собою і відповідно взаємодіють, і всі приносять ту чи іншу користь;
  • в штучних екосистемах, які людина створює з певною метою, розрізняють корисні організми та шкідників, з яким борються, бо вони можуть суттєво зашкоджувати ШТУЧНИМ екосистемам;
  • штучні системи створюють для різних цілей:
  1. господарські (поле, сад, город, ставок)
  2. захистні (лісосмуги)
  3. наукові (ботанічні сади, зоопарки, акваріуми)
  4. для прикраси міст та селищ (парки, сквери, клумби) 

Тема нашого уроку сьогодні "Людина - частина природи. Зв"язок людини з природою"
Ви працюєте з параграфами 45, 46, в зошит записуєте, який корисний вплив людини на природу, і який шкідливий вплив людини на природу:

ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ

                                  корисний                                                                шкідливий
                                          ↓                                                                                ↓
     

7 травня

Добрий день!

     ***  Нагадую, що завтра я чекаю від учнів 5 класу звіт про виконання практичної роботи № 9 (не забувайте :))  Перевіряти роботи буду на вихідних, тому той, хто вже надіслав листа, не турбуйтесь, оцінки будуть! ***

            Ми завершуємо вивчення великої теми «Земля як середовище життя організмів», над якою працювали повністю дистанційно. Ви вже знаєте, що живі організми мешкають і на суші, і в повітрі, і в воді, і в ґрунті, тобто, організми живуть в атмосфері, гідросфері та літосфері. А чи повністю ці оболонки Землі заселені організмами? Виявляється, не завжди.
            В атмосфері живі організми зустрічаються до висоти 25 км, там розташований озоновий шар, який захищає все живе від надмірної кількості ультрафіолетового випромінювання. Вище озонового шару живих організмів немає.
            У воді організми зустрічаються на всій глибині морів та океанів.
            В ґрунті живі організми поширені до глибини  приблизно 10 м, бо на більших глибинах мало повітря, води, великий тиск і велика щільність порід земної кори, а також поступово зростає температура.
            А як співіснують у природі  різні живі істоти? Як вони живляться? Як пристосовуються для спільного існування? Це і є основні питання нашого уроку.
                                         Тема «Угрупування організмів. Екосистеми»
Ви читаєте параграфи 43, 44, звертаєте увагу на такі питання:
  •              що таке ланцюги живлення;
  •           що таке екосистеми, які види екосистем існують;
  •            чим відрізняються природні та штучні екосистеми.
Можна переглянути невеликий відео урок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=wk5Ql0RqZE0

В зошиті необхідно записати, що таке екосистеми та види екосистем, а також письмово виконати завдання 5 на стор. 188 (записати, які ланцюги живлення можуть утворити ЗАПРОПОНОВАНІ в завданні організми)


4 травня

Вітаю, 5 клас! 

         Залишився останній місяць навчання, і дуже скоро розпочнуться найкращі канікули - літні. Налаштовуємось на плідну працю, щоб потім із задоволенням відпочивати!
         Ми вже розглянули всі три основні середовища, в яких мешкають живі організми на Землі - наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Кожний організм має пристосування для того чи іншого середовища життя. І ви про ці пристосування дізнались з матеріалів попередніх уроків. Але серед великої кількості живих огранізмів є й ті, які для людини можуть бути небезпечними. Це отруйні рослини, тварини, гриби. Людина має знати, які отруйні живі організми можна зустріти в тій місцевості, де вона постійно живе, і знати правила безпеки, яких слід дотримуватись. Тому ми сьогодні з вами виконуємо практичну роботу, присвячену цьому питанню.

***   В робочих зошитах (зошити для практичних робіт у нас у класі, тому ви все виконуєте в робочому зошиті) ви маєте записати:
Дата
Практична робота № 9
Тема. Ознайомлення з найпоширенішими отруйними організмами своєї місцевості.
Мета:  мету пропоную вам записати самостійно (навчитися, дізнатися, ознайомитись                          тощо)
Обладнання: підручник
Хід роботи

Прочитавши параграф 36, ви маєте записати назву і коротко описати по одному прикладу отруйних організмів - тварину, рослину, гриби  (можна використовувати не лише підручник, але й інші ресурси, тільки не забувайте, що ми вивчаємо отруйні організми НАШОЇ місцевості)
Можна переглянути невеличке відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=VSy1Vk4omNo

Висновок.    ОБОВ"ЯЗКОВО!!!!

***  Фото ваших практичних робіт надсилаєте на пошту до п"ятниці, 8 травня. Гарних вам оцінок!



30 квітня

Добрий день!

        На минулому уроці ми розглянули друге середовище життя організмів на Землі - це водне середовище. Я сподіваюсь, що у свою схему ви записали ті особливості, які мають мешканці водного середовища, щоб пристосуватись до особливих умов. Пригадаємо деякі з них:

  • дихання здійснюється через особливий орган - зябра, або дихання шкірою, або для дихання необхідно періодично підніматись на поверхню;
  • мешканці водного середовища холоднокровні, або мають товстий шар жиру, або мають хутро (пір"я), змащене жиром; 
  • для пересування в них обтічна форма, плавці, хвости, ласти, перетинки між пальцями;
  • наявність спеціальних світних органів у тих, хто меншає в глибинах;
  • рослини мають велике листя, широке стебло у вигляді стрічки, щоб отримувати більше кисню;
  • рослини мають гнучке стебло, щоб течія їх не ламала.

        Тобто, ми бачимо, що природа створила так, щоб мешканцям водойм можна було жити і розвиватись.
         Ну і нам залишилось розглянути третє середовище життя живих організмів - ґрунт. Тема нашого уроку "Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті"
Прочитавши параграф 42,  записуємо в зошит:

  1. Особливості ґрунтового середовища.
  2. Приклади живих організмів, які мешкають у ґрунті.
  3. Які пристосування для життя у ґрунті мають ці організми.
Дуже цікаво і зрозуміло тема уроку розкрита у відео, яке ви знайдете за посиланням:


P. S.  Нагадую, хто не здав звіт про практичну - здаємо :)


27 квітня

Добрий день, 5 клас!
  Нагадую, що після 24 квітня (а сьогодні вже 27) ми здаємо звіт про домашню практичну роботу з насінням. Уже 5 учнів роботу виконали і звіт надіслали. Дякую! Ваші оцінки тепер будуть виставлятись в електронний щоденник, і кожен з вас бачитиме, які навчальні досягнення має.
Якщо у вас ще не проросло насіння, чекайте, я ваші звіти прийматиму й пізніше, обмежень НЕМАЄ.
  А ось тести в четвер буду закривати, на сьогодні їх виконали 13 учнів. Інші - ласкаво просимо:)
  А ми рухаємось далі. І сьогодні розглянемо ще одне середовище, в якому живуть організми - це вода. Територія нашої планети вкрита величезними водоймами - океанами та морями, а також маленькими водоймами - річечками та струмками. Але практично в усіх водоймах є живі організми. Як вони пристосувались до незвичних умов? Які мають особливості? Ось на ці питання ми й дамо відповіді при вивченні теми нашого уроку "Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді"
  Які ж особливості водного життя? Прочитавши параграф 41 та переглянувши відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=7LgjqT3YKpI

ви маєте скласти в зошиті таку схему:

ПРИСТОСУВАННЯ ОРГАНІЗМІВ ДО ЖИТТЯ У ВОДІ

                                                                         рослини                                                 тварини

кисень розчинений у воді


невисока температура


зменшення освітленності


особливості будови та руху


Можливо, не всі "комірки" ви заповните, десь записів буде менше, десь більше. Можливо, ви додасте ще якийсь рядок до чинників водного середовища, використаєте інформацію з додаткових джерел. Намагайтесь записи робити стислими та акуратними. ЗА БАЖАННЯМ фото схеми можна мені надіслати на перевірку.
    Бажаю вам задоволення від навчання та гарних оцінок :)
Побачити деяких мешканців глибин можна в цьому відео:
https://www.youtube.com/watch?v=k1IMI2PIEKk

23 квітня

  Добрий день! На тестові питання відповідь дали 11 учнів - вони молодці! Результати передаю Ларисі Іллівні. Вже є й перше виконання домашньої практичної роботи з насінням. Якщо у вас також проросло насіння в якомусь із стаканчиків, ви можете складати звіт (див. табличку на стор. 151), у зошиті має бути ВИСНОВОК до вашої роботи. Фото зошита і фото насіння надсилайте мені на пошту.
  А ми продовжуємо говорити про різноманітний світ живих організмів. І, починаючи з сьогоднішнього уроку, ми будемо з"ясовувати, а в яких середовищах живуть організми, як вони до умов цих середовищ пристосовуються? Почнемо з вивчення того середовища, в якому живе й людина, а саме, наземно-повітряне середовище.
  Тема уроку "Наземно - повітряне середовище. Пристосування організмів до життя в ньому"
   Ви читаєте параграф 40, в зошит треба КОРОТЕНЬКО виписати, до яких умов існування необхідно пристосовуватись різним тваринам і рослинам, які живуть в наземно-повітряному середовищі. Також письмово виконуємо завдання 3, стор. 176 (можна навести два приклади: один - рослина, другий - тварина)
  Для підтримки тексту параграфа можна переглянути коротенькі видео фрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=CvmDL4M7qrs
https://www.youtube.com/watch?v=kOc_n2R_cmE
   Зверніть увагу, що якраз зараз, весною, ми можемо спостерігати за тим, як живі огранізми пристосовуються до різних умов існування. Гарного вам настрою та вдалого навчання!
  


16 квітня

  Доброго дня, 5 клас! Я сподіваюсь, що домашнє завдання не було занадто складним, і ще я сподіваюсь, що ваша практична робота триває успішно. Як тільки ви побачите зміни в будь - якому стаканчику, записуйте дату і ваші спостереження. Вам це знадобиться при складанні звіту.
  Тема уроку сьогодні "Пристосування організмів до періодичних змін умов існування". Ви працюєте над параграфом 39, а ПОТІМ *** виконуєте самостійну роботу за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe8fcFzrtBDAuqfYO8OaVOmt080nOa6tAjSJIBRsbQ8773RRA/viewform?usp=sf_link
 
   Чекаю ваші відповіді до 21 квітня. Успіхів і гарних оцінок!


13 квітня

    Добрий день, 5 клас! Ми з вами продовжуємо вивчати природознавство. Я сподіваюсь, що ви вже розпочали виконувати практичну роботу з насінням. Дам деякі рекомендації до роботи:
-  слідкуйте, щоб тканина у другому стаканчику завжди була вологою (він у вас має стояти в теплому місці);
-  холодне місце для четвертого стаканчика можна обрати на балконі, поки на вулиці досить прохолодно (дивіться лише, щоб не на сонці).
Таким чином, експеримент триває, а ми сьогодні поговоримо про середовище життя та чинники середовища.
         Тема «Вплив на організм чинників середовища»
         На початку давайте пригадаємо, що всі живі організми поділяються на чотири царства. Представники різних царств суттєво відрізняються один від одного за будовою, поведінкою, розмноженням.  Я пропоную вам розглянути схему відмінності різних організмів за типом живлення.

Види живлення

    автотрофНИЙ                             гетеротрофНИЙ
самі створюють поживні           використовують готові поживні
  (органічні) речовини                   (органічні) речовини
          РОСЛИНИ                                 ТВАРИНИ
   відбувається фотосинтез                                              бувають:
                                                                                                   а)  рослиноїди
                                                                                                   б)  хижаки
                                                                                                   в)  всеїдні
                                                                                                   г)  паразити

Фотосинтез (відкрив у 1771 році англієць Джозеф Прістлі) відбувається в ЗЕЛЕНИХ частинах рослин, бо там є речовина ХЛОРОФІЛ. Для фотосинтезу потрібні: сонячне світло, вода, вуглекислий газ. В результаті в рослинах утворюються органічні речовини та ВИДІЛЯЄТЬСЯ кисень.

         Прочитавши  параграф 38, вам необхідно виписати в зошит, які чинники НЕЖИВОЇ природи впливають на життя організмів.

          Домашнє завдання:  повторити § 34, прочитати § 38; виконати письмово
                                               завдання 6 стор. 156 і записати в зошит по 2 – 3                                                      приклади тварин – рослиноїдів, хижаків, всеїдних                                                  та паразитів.
Наступний урок буде у четвер. Гарного вам настрою та задоволення від навчання)



9 квітня

      Усім доброго ранку! Продовжуємо вивчати природознавство! Ми почали говорити про живі організми та їхні властивості. Перевірте себе. Ви мали виписати до своїх зошитів такі властивості живих організмів:
- дихання;
- живлення;
- розмноження;
- ріст та розвиток;
- подразливість.
Ще одна особливість живих організмів - це наявність клітин, які мають ядро, цитоплазму та мембрану. Про клітину можна переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ca6Iu0JIuHI

      Сьогодні ми поговоримо про  різномінітність живої природи, а саме про те, що всі живі організми сучасна наука ділить на чотири царства: РОСЛИНИ, ТВАРИНИ, ГРИБИ, ДРОБ"ЯНКИ (бактерії). Нижче на схемі коротко записані основні види, на які підрозділяються представники кожного царства:

                  РОСЛИНИ                                                                  ТВАРИНИ                  
одноклітинні та багатоклітинні                                    одноклітинні та багатоклітинні
дерева, кущі, трав’янисті                                              теплокровні та холоднокровні
однорічні, дворічні, багаторічні

                  
                  ГРИБИ                                                                         БАКТЕРІЇ
шапинкові                                                                     корисні  (гниття, кисломолочні)
паразити (іржасті, трутовики)                                     шкідливі  (ангіна, туберкульоз)
цвілеві
дріжджі

Домашнє завдання: прочитати параграфи 34, 35, в зошит записати наведену схему ↑↑, а також розпочати ***  самостійну практичну роботу. Опис ваших дій під час цієї роботи ви знайдете на сторінці 151, заголовок "ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ТЕМПЕРАТУРИ, СВІТЛА І ВОЛОГОСТІ НА ПРОРОСТАННЯ НАСІННЯ"   

Коментарі до практичної роботи:

1) робота тривала, в кожного учня час виконання буде різний, але зазвичай через ДВА ТИЖНІ звіти вже бувають готові;
2) якщо немає квасолі, можна скористатись будь - яким насінням : горох, соняшник (не смажене:) тощо;
3) у кожний стакан (або іншу посудину) можна класти не 10, а  4 - 5 насінин;
4) звіт у вигляді таблиці (див. підручник стор. 151) завершити ВИСНОВКОМ!  
5) якщо в когось зовсім немає насіння, а в нашій ситуації й купити його складно, можна спробувати дослідити вплив тепла, світла, вологості на кімнатні квіти. 
6) якщо питання, задавайте через ел. пошту.    

  І останнє. Давайте домовимось, якщо немає спеціальних вказівок або символів, то мені НЕ потрібно висилати фото ваших зошитів. Обов"язкове для перевірки завдання тепер позначатиметься так ***. Отже, практична робота ОБОВ"ЯЗКОВА. Перевірятиму з 24 квітня.  Гарних вам оцінок і задоволення від навчання!                   



6 квітня

   Добрий день, 5 клас! Дякую тим учням, які виконали попередні завдання. Сенкан про воду склали 9 п"ятикласників. Кожному я відповіла у листі, і кожному виставила оцінку. Ви молодці. Єдине зауваження: в деяких сенканах були схожі слова - рядки. Це говорить про те, що користувались не своєю творчістю. Зараз це можна бачити, бо якщо двоє відшукають в Інтернеті однаковий сенкан, то це помітно, навіть при переробці))) На перший раз я не звертала на це особливої уваги, але надалі намагаємось виконувати завдання самостійно.   Контрольну роботу виконали 13 учнів. Оцінки я передала Ларисі Іллівні. Всі молодці, тільки не всі були уважними при виконанні завдань, тому дехто, можливо, засмутився через свою оцінку. Будемо виправляти ситуацію)  Ми починаємо вивчати нову велику тему "Планета Земля як середовище життя організмів". У старших класах це буде відповідна природнича наука - біологія. Тема дуже цікава, а значить, і не складна. Починаємо!
 Вам необхідно прочитати параграф 33 і виписати в зошит:
1)  які властивості мають живі організми (неживі тіла таких властивостей не мають)
2)  яку будову має клітина (можна замалювати й підписати)

Бажаю вам гарного настрою та успіхів у навчанні.

P. S. Хто не включився в роботу - приєднуємось і виконуємо завдання. До 9 квітня я ще почекаю)))

1 квітня
Доброго дня, 5 клас! Сьогодні пропоную почати виконувати контрольну роботу з природознавства з теми "Земля як планета". Останній термін виконання завдання - 3 квітня. Щоб виконати контрольну роботу, переходимо за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccX1JrxP5lOM3GZWVSv1blI6aB2XVnkLFVCjvnj8RA-Cay3g/viewform?usp=sf_link

Ваші сенкани про воду чекаю до 3 квітня на адресу natvlad0569@gmail.com


18 березня
Доброго дня, учні 5 класу! Отримайте завдання з природознавства. Ми завершуємо вивчення теми "Земля як планета". І нам залишилось розглянути ще одну речовину, без якої не може існувати життя - це ВОДА. 
Тема . Вода на Землі. Три стани води. Кругообіг води.
Прочитати  §  31, 32
Записати в робочий зошит з природознавства:
1.     Де знаходиться вода: водойми, ґрунт, повітря, живі організми (рослини та тварини), льодовики.
2.     Види водойм на Землі:
a.     океани
b.     моря
c.      річки
d.     озера
e.      струмки
f.       болота
g.     водосховища
h.     криниці
i.       підземні води
(подумайте і допишіть назви водойм, які зустрічаються на Землі)
3.     Агрегатні стани води та їхні перетворення:

твердий                                      рідкий                                    газоподібний

                                                                                                                      плавлення                                          пароутворення       
4.     Властивості води: без смаку, без запаху, прозора, без кольору  (якщо невеликий об’єм), при нагріванні розширюється, при охолодженні стискається, є розчинником для багатьох речовин.
(домашній експеримент: у різні склянки з водою кімнатної температури  покласти по 1 чайній ложці цукру, солі, олії, соди, оцту. Перемішати розчини. Записати спостереження)  
Увага! При виконанні дослідів дотримуйтесь правил техніки безпеки.  Досліди проводити з дозволу батьків!
5.     Кругообіг води в природі.
Домашнє завдання: прочитати  §  31, 32, відповідати на питання в кінці                                                 параграфів; скласти до слова  ВОДА  сенкан  (дивись                                             пояснення)
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1.                  Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
2.                  Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
3.                  Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
4.                  Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5.                  Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. 
Або ж так  (формула):
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).

Немає коментарів:

Дописати коментар