5 клас ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я


shirobok1706@gmail.com 

26 травня

Тема уроку:  Підсумковий урок.

Попереду літо.  Як провести літні канікули безпечно?
Перегляньте відео і запам’ятайте правила  безпечної поведінки  на літніх канікулах.



Для тих, хто вчасно  не  пройшов  тести за розділом:
« Безпека в побуті і навколишньому середовищі»
Тести за посиланням join.naurok.ua  Код доступу  6261568
Тести необхідно пройти до  24 травня до 19.00

19 травня

Тема : Узагальнення з розділу « Безпека в побуті і навколишньому середовищі».
Для підготовки до тестів  передивиться  раніше вивчені теми § 24-31.
Перевірте свої знання за вивченим матеріалом. Для цього пройдіть тести 
за посиланням join.naurok.ua  Код доступу 2057340 

Тести необхідно пройти до  22 травня до 20.00

12 травня

Тема: Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях  н воді.
Перегляньте презентації та відео.
Опрацюйте § 31, виконайте завдання на сторінці 169 підручника.
Пам'ятайте, основні правила безпечної поведінки на воді.
          1. Купатися можна лише там, де дозволено, у тих місцях, що вже вам знайомі.
          2. Не пірнайте там, де можуть бути каміння, корчі тощо
3.  Не кидайте у воду склянки, консервні бляшанки, інше сміття — вони можуть поранити вас і ваших друзів.
4. На ставок, річку, озеро краще ходити з дорослими.

05 травня

Тема:  Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та у разі потрапляння у зону  підтоплення.
Перегляньте презентації
Опрацюйте § 30, перечитайте пам’ятки   щодо правил поведінки в небезпечних ситуаціях на сторінці  174 підручника.
Завдання для виконання
1.      Запишіть якнайбільше стихійних лих.
2.      Які з них трапляються в Україні?
3.     Практична робота (ситуаційна)
Твої дії під час…
1.     грози ( ситуації: удома, біля річки, поряд із великим деревом, поблизу високовольтних ліній електропередач)
2.     повені ( ситуації: удома, у лісі або полі)

28 квітня

Тема : Наслідки забруднення довкілля для життя і здоровя людини. Способи збереження природного середовища.
Опрацювати § 29. Намалювати  малюнок на тему «Збережемо чарівний світ природи» (за бажанням)
Перегляньте відеоролик «Земля- наш спільний дім»

- Поміркуйте ,чи завжди ви дотримуєтесь правил збереження природного середовища?
- Наведіть щонайменше по два докази на захист тверджень . Дивиться  стартове завдання на сторінці 151 підручника. Запишіть свої  докази.
Перегляньте презентацію «Способи збереження природного середовища»
- Запишіть способи збереження природного середовища.
 Пропоную Вам  перевірити свої знання за вивченою темою 
« В автономній ситуації». Для цього пройдіть тести за посиланням join.naurok.ua  Код доступу   433155
Тести необхідно пройти до  04 травня до 19.00 

21 квітня

Тема : Безпека надворі. Екстремальні ситуації з незнайомцями. Місця підвищеної небезпеки.
Опрацювати § 27-28. 
Перегляньте  жартівливе відео « Обережно, незнайомці».

Обговоріть з батьками про що ви дізналися.
Як і переважна більшість п’ятикласників, ти  вже  сам, без дорослих, гуляєш надворі, ходиш до школи і до магазину. Однак  якщо батьки не дозволяють відходити далеко від
дому , ти не повинен ображатися. Вони краще знають ситуацію у нашому  мікрорайоні і дбають про твою безпеку.
На випадок , коли ти буваєш на вулиці сам, добре вивчи правило п’яти «НЕ», складене спеціально для дітей.
Завдання 1.Для кожного правила із запропонованих правил напиши, чому їх варто дотримуватися.
Правило п’яти «НЕ»
1.НЕ  розмовляй із незнайомцями
________________________________________________________________________________
2. НЕ сідай у машину до незнайомців
_______________________________________________________________________________
3. НЕ  бери нічого у незнайомців
________________________________________________________________________________
4. НЕ  звертай з дороги від школи до дому
________________________________________________________________________________
5. НЕ гуляй на дворі після того, як стемніло
________________________________________________________________________________
Завдання 2.  Пригадай дорослих персонажів із казки « Буратино». Хто з них заслуговує на  довіру, а хто прагне обманути маленького хлопчика? Чому?
Тато Карло__________________________________________________________________
Карабас Барабас____________________________________________________________
Лиса Аліса і  кіт Базиліо_____________________________________________________
Черепаха Тортила________________________________________________________
Завдання 3. Відкрий сторінку підручника 144.Розташуй свої дії за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішої.
Ти  підеш зі школи: ( записуєте  обрані вами літери)
Завдання 4. Доведіть, що ви знаєте. Дайте письмову відповідь  на запитання :
1.Місця підвищеної небезпеки надворі – це…..
2. До чого може привести прогулянка з друзями там. Де небезпечно?
3. Якими словами можна відмовитись та відмовити  від небезпечного друзів?
Це треба знати
Прочитайте  інформаційний матеріал  «Безпека у натовпі».
Коли люди приходять на концерт або на будь-який інший святковий захід, вони
зазвичай ведуть себе спокійно й миролюбно. Але як тільки захід закінчується, усі відразу
покидають свої місця й стрімко рухаються до виходу. При цьому часто виникає натовп.
Може статися так, що рух людей перетвориться з упорядкованого на стихійний.
Люди починають панікувати.
-         Що таке  паніка? Паніка — це втрата контролю за своєю поведінкою, нездатність
правильно оцінити ситуацію й адекватно діяти.
Щоб убезпечити себе від неприємних несподіванок і травм, слід засвоїти кілька простих,
але важливих правил поведінки в натовпі.
Прочитайте правила  поведінки в натовпі. Запам’ятайте їх.
1. Натовп найкраще обійти, але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії»,
намагайся триматися подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи
дуже близько до краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб,
дерев. Також не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує
переломами.
2. Взуття має бути зручним. Взуття на високих підборах може бути причиною
травмування.
3. Довге волосся слід зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки
й ґудзики на одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.
4. Парасольку й інші габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто
викинути.
5. Якщо у тебе щось упало, то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть
затоптати.
6. У щільному натовпі тебе можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в
замок і склади їх на грудях — це захистить діафрагму.
7. Якщо ти впав, одразу ж намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на
ноги. Зробити це дуже складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією
ногою в землю, ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не
вдається, згорнися клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.
8. На великому концертному майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут
виходу. Краще перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити
напівпорожню територію.
9. В екстремальних ситуаціях не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і
прийми правильне рішення.
10. Слід знати напам’ять номери мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у
натовпі свій телефон, то може з’явитися інша можливість зателефонувати й
повідомити своїх рідних про своє місцезнаходження.
11. Не бери із собою на багатолюдні заходи коштовні речі.

14.04.

Тема:  Безпека в побуті.  Ризики побутового травматизму.  Обстеження своєї оселі.   Опрацюйте & 26
https://drive.google.com/file/d/1pHF9oBJjEUZS5IiTzeQQEBqHqDXBYWfi/view?usp=sharing
Разом з дорослими обстежте свою оселю  і складіть  памятку небезпечні місця та предмети моєї оселі.
Результати обстеження оселі
Наша квартира обладнана засобами безпеки:
1. Вона має надійні вхідні двері та замки      так/ні
2. У нас є список з номерами рятувальних служб, батьків, родичів, сусідів      так/ні
3. Я знаю,як діяти у разі небезпеки  так/ні
Ми пильнуємо  за небезпечними предметами:
4.Тримаємо інструменти і засоби побутової хімії у недоступних  для дітей місцях. так/ні
5. Зберігаємо ліки лише в упаковках виробників в аптечці, що закривається.так/ні
6.Я вчуся користуватися ножем, голкою, сірниками, газовою плитою, електрочайником та іншими небезпечними предметами тількм під наглядом дорослих.  так/ні
07.04

Тема:  Причини виникнення  та способи гасіння  невеликих пожеж.Особливості гасіння електроприладів. 

Опрацюйте & 24-25. Дайте відповіді на запитання у підручнику сторінки 129 (усно), розгляньте малюнок на сторінці 130. Виконай завдання 4 на сторінці 134 підручника.

https://drive.google.com/file/d/1kjdsmDeW5kWENtjD1LlFIdZLYtP_z26d/view?usp=sharing"

ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ
1.На сторінці 134  підручника завдання 4.
 2.Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри  
а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття,
умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть                    
то вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску                                  
це небезпечно.
Коли йдеш з квартири,                     
 користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем -                           
жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою,                  
сірників ти не бери.
У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Якщо  трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..?
3.Практична робота:      «Викличемо пожежну команду».
-         Знайди помилки, допущені у запропонованому вірші.
Алло, 101? Горить все, палає!
Швидше  приїдьте…Адресу?... Не знаю!
Живу я в будинку, такий  він великий,
А поруч із ним ще красується липа.
Ну що ж ви питаєте ? Їдьте скоріше!
Вогонь за вовка жорстокого зліший.
Ви вже на порозі? Оце так  попав!
Та я ж всього – на – всього пожартував.
Завдання усно : дати оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101» 
Даша схвильовано кричить у трубку:
-         Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!
Богдан набирає номер 101 і швидко повідомляє:
-         Алло, виникла пожежа на вулиці Центральній, будинок №45.Повідомив Кеда Богдан.
-         Яка інформація потрібна пожежникам?
Тому інформацію про пожежу потрібно надавати чітко, повно і правильно.
Слід вказати що, де горить, прізвище того, хто телефонував або з якого номеру, щоб перевірити інформацію.  

31.03
Тема:  Узагальнення  з теми «Соціальна складова здоровя»
Дане завдання  треба  виконати до 07 квітня.
Різнорівневі завдання
  Початковий рівень ( 0,5 бали )
1. Познач правильні твердження - « так , а неправильні - «ні»
1  1. Людина відразу відчуває, що ВІЛ-інфікована.
2  2.    Обовязки батьків у сімї: купувати дорогі іграшки, фізично карати за непослух.
3  3. Можна заразитися, якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованою дитиною.
4  4. ВІЛ  не передається комарами.
5  5.   Небезпечно гратися гострими предметами ( лезами, ножами, шприцами ), знайденими на вулиці, у підїзді.
    6. Дитина має право на захист від усіх форм насильства, експлуатації. 
    7. Основний обов’язок учня - вчитися.
    8. Можна заразитися ВІЛ через фонтанчик для пиття. 
    9.  Небезпечно проколювати вуха голкою, що була у використанні.
1 10. Тлумачення жестів на всій планеті не однакове.
                                                       Середній рівень  (  1бал)
2.Установи відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою добери один правильний, позначений цифрою.
А. Відповідальність –                   1. уміння ділитися з іншими.
Б.  Щедрість –                               2. нечуйне ставлення до людей.
В. Байдужість –                             3. ставлення до людей з пошаною.
Г. Повага –                                     4. дотримання обіцянок.
 3Продовж  фразу:
    1Спілкування – це розмова по телефону, ______________________
    2. Співчуття –це допомога бабусі,  ____________________________
    3. Сором’язливість – це соромитись запитати дорогу,_____________                                                             Достатній рівень ( 2 бали )
Вибери з переліку:
а)  ознаки  упевненої поведінки : розправлені плечі, стиснуті кулаки, жалісний погляд, упевнений в собі, ворожий погляд, руки в боки, доброзичлива манера спілкування, вільна хода, насуплені брови, пронизливий погляд, відкритий погляд.
б) риси, що характеризують справжнього друга:
не розкриває таємницю, намовляє проти когось, із ним цікаво, має хороші іграшки, готовий вислухати, міняє друзів, вірний і відданий, дружить заради власної зручності, готовий захистити.
                                                          Високий рівень ( 3бали)
Аргументуй власні думки щодо твердження «Хворобу легше попередити, ніж лікувати»            
             Дивиться  рекомендації щодо оформлення роботи
Наприклад:  1. завдання 1. так 2. Ні 3. Так  ….
                      2. завдання  :  А- 2  Б-4
                      3. завдання   Запис  нової фрази
                      4. завдання  Записуєте : а) ознаки ___2) риси___
                       5. Міні - твір
16.03
Тема:  Соціальна небезпека інфекційних захворювань
Опрацювати § 23 
Після опрацювання параграфа вам треба виконати завдання, яке треба оформити письмово . Заведіть новий зошит  ( 12 сторінок) , де ви будете  виконувати запроновані вам завдання. У зошиті пишите дату виконання. Виконану роботу фотографуєте  і висилаєте мені на електронну пошту :shirobok1706@gmail.com 
Завдання виконати на 24 березня.
.Завдання1 
Назвіть причини, через які ми повинні толерантно ставитися до людей з ВІЛ . Запишіть вказані причини  та продовжіть їх перелік самі.
1. На їхню долю випали тяжкі випробування.
2.  Це правильно - допомагати  тим, хто цього потребує.
3.
4.
5. 
6.
7.
 Завдання 2
 Подумай, що  б ти міг робити для ВІЛ - позитивного друга, подруги.
1. Захищати від тих, хто ображає.
2.. Гратися разом.
3.
4.
5.
6. 
7.
8.

Немає коментарів:

Дописати коментар