5 клас УКРАЇНСЬКА МОВА і ЛІТЕРАТУРА

kaygorodceva12@gmail.com

27.05.2020. Українська  мова

Доброго дня! Всім гарного здоров'я! 
Остання контрольна робота в цьому році  вже написана. 
Тож повторюємо вивчене на с.191-198. 
Виконуємо усно вправи 507, 514, 524. 
Вправа 534 (письмово).


25.05.2020. Українська  мова

Доброго дня! Всім гарного здоров'я!

КОНТРОЛЬНА РОБОТА.

Підсумкова контрольна робота

1.    Яким членом речення є виділене слово?
Часом Десна розливалася так пишно, що у воді потопали не тільки ліси й сінокоси (О. Довженко). А додатком;
Б означенням;
В підметом;
Г обставиною.
2. Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку:
А ..питати, ..хвальний, ..фотографувати;
Б ..кам’яніння, ро..клад, ..тягування;
В ..худнути, ..чепити, ..тирати;
Г ..розуміти, ро..хитати, бе..корисний.
3. Спрощення відбувається в усіх словах у рядку:
А гіган..ський, зліс..ний, кількіс..ний;
Б радіс..ний, пристрас..ний, вартіс..ний;
В проїз..ний, студен..ський, совіс..ний;
Г облас..ий, чес..ний, кіс..лявий.
4. Укажіть рядок слів, в усіх словах якого замість пропусків слід поставити літеру і.
А кол..брі, пр..звище, пр..рва;
Б пр..їзд, в..сокий, пр..звисько;
В к..лимовий, пюп..тр, пр..гарний;
Г пр..довгий, пр..красний, аж..отаж.
5. М’який знак на місці пропусків слід писати в усіх словах у рядку:
А зв..язок, порт..єра, прем..єра;
Б модел..єр, кол..є, мен..ший;
В ател..є, сіл..ський, лял..ці;
Г ін..єкція, біл..ше, учител..ський.
6. Подвоєння приголосних відбувається в усіх словах у рядку:
А юн..ат, від..зеркалити, юн..ий;
      Б кін..ота, від..ячити, без..ахисний;
      В сон..ий, пісен..ий, щаст..я;
      Г військ..ом, радіст..ю, цін..ий.
7. Розставте розділові знаки в реченні з прямою мовою. Виконайте морфемний (за будовою) розбір виділеного слова.
Кого ж ти, княже, залишиш замість себе в Києві спитав єпископ
8. Виконайте фонетичний розбір слова напевно. Запишіть речення з цим словом.
9. Як ви розумієте значення прислів’я: «Усякий свого щастя коваль»?

Чекаю відповідей. Бажаю успіхів!



22.05.2020. Українська  література

Доброго дня! Всім гарного здоров'я! 
У цьому навчальному році нам залишилося познайомитися ще з одним твором:
М.Вінграновський "Сіроманець"
У підручнику ( с.227 - 245)  знайдете текст, але я раджу вам обов'язково переглянути фільм ( після прочитання), який так і називається "Сіроманець". У вас буде можливість порівняти ці два види мистецтва .




21.05.2020. Українська  література

Доброго дня! Всім гарного здоров'я!
КОНТРОЛЬНА РОБОТА.
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)
1.   Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших («В бур’я­нах»)?
А Батько Григорій;                             Б сестра Катерина;
В мати Катерина;                                Г сусідська бабуся Ярина.
2.   Який вірш П. Тичини є поетичним звертанням до уявного співбе­сідника?
А «Гаї шумлять...»;
Б «Блакить мою душу обвіяла...»;
В «Не бував ти у наших краях»;
Г «Осінь».
3.   Кого захищав Олесь від діда Прокопа («Дивак»)?
А лісових птахів                                 Б коня;
В Федька Тойкалу                             Г свою матір.

Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою.

     1. « Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зу-                                             А «Перша колискова»
пинились. Приїхали по хмиз, і їхня смир-                                                    Б  «У бур’янах»
на конячина залишилась на узліссі, а вони                                                   В «Дивак»
вирішили подивитись на річку, чи тріщить                                                   Г «Бабунин дощ»
на ній лід, чи скоро рушить...»                                                                        Д «Лось»
2. .Там він блукав до самого вечора. Об-
мацував холодні пташині гнізда, їв мерз-
лу калину, доки не набив оскоми. Потім
шукав осикові трухляки, ховав за пазуху і,
нап’явши пальтечко на голову, дивився:
світять чи не світять?...»
      3.  «А побачила я, - сидить за столом повно всякого панства,
 а поміж панством – мужик стоїть, вичитує щось із паперів.
А вони на нього махають, а підійти бояться»

Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)
Виконайте одне із запропонованих завдань:   
1. Охарактеризуйте наступних персонажів твору «Дивак»: дід Прокіп, хлопчик Олесь, Федько Токайло.
      2.  Обгрунтуйте, чи завжди добро перемагає зло (За мотивами твору «Лось»)
      3. Що таке оповідання? Які характеристики воно має. Наведіть приклади.

 Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1.      «Багата уява робить дитинство надзвичайним» (За мотивами твору «Дивак»)
2.      «Творчу людину помітно з дитинства» (За мотивами твору «В бур’янах»)
3.      Зв'язок людини з природою (За вивченими творами)

Бажаю успіхів!!! Чекаю ваші відповіді! 

НАГАДУЮ, ЩО ЗАВТРА РОБОТИ НЕ ПРИЙМАТИМУТЬСЯ. 


15.05.2020. УКРАЇНСЬКА  МОВА

Доброго дня! У житті виникає багато запитань, що не мають однозначної відповіді. Тоді доводиться розмірковувати, зважувати за і проти, переваги та недоліки рішень. Інколи буває мало часу для обдумування, серйозної підготовки, доводиться відповідати швидко.
Але дистанційне навчання вам дає змогу самостійно спланувати свій день і дати відповідь на питання. А ще у вас знайдеться час для того, щоб оформити свої думки, написавши твір-роздум. У творі такого типу мають бути чіткий план і логічна послідовність викладення думок.
СТРУКТУРА ТВОРУ-РОЗДУМУ   \\\  Опорні слова
Вступ. Теза.   \\\   Я вважаю, що... Мені здається, що...
Аргументи    \\\  Чому? Тому що... По-перше... По-друге
Докази        \\\  Наведу приклади з власного життя ... Хочеться згадати твір...
Висновок  \\\  Отже... Підсумовуючи, можна зазначити...

Тож завдання наступне: написати твір-роздум за темою, яка вказана у вправі 400 (на вибір). 

Бажаю успіхів!!! Чекаю ваші відповіді до 19.05.2020р.



13.05.2020. Українська  література

Доброго дня! Всім гарного здоров'я!   Чекаю ваші завдання за змістом твору "Лось".
Дякую всім, хто активно виконує завдання. Це дуже важливо для вас, бо кінець навчального року вже близько, тож треба плідно попрацювати, щоб з гарними оцінками йти відпочивати на літні канікули.
Ваше завдання на сьогодні: прочитати твір "Дивак", підготуватись до опитування за змістом твору.

13.05.2020. УКРАЇНСЬКА  МОВА

Доброго дня! Продовжуємо вивчати розділ СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ .
До вашої уваги презентація з теми "Другорядні члени речення".

ПЕРЕЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ

https://drive.google.com/file/d/1s9V4kOQKOzQ85TGxQdBEPUGzH5wzbAqe/view?usp=sharing

На 23 слайді ви знайдете завдання : підкресліть усі члени речення. Ви повинні записати ці 6 речень і підкреслити кожне слово відповідно до його синтаксичної ролі. Бажаю успіхів!!! Чекаю ваші відповіді до 15.05.2020р.



УКРАЇНСЬКА  МОВА

Доброго дня! Розділ СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ має на меті узагальнити ваші знання про словосполучення і речення. У підручнику на сторінці 139 обов'язково зверніть увагу ДО СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ НЕ НАЛЕЖАТЬ...
Потім відкриваємо сторінку 143 і виконуємо вправу 379 (І-ІІІ завдання). Успіхів!!! Чекаю ваші відповіді.



Українська  література

Доброго дня! Всім гарного здоров'я!  Виконайте завдання за змістом твору "Лось".


Записуємо «0» — якщо твердження неправильне, та «1» — якщо твердження правильне. 
(за кожну правильну відповідь 0,5 б.)
1.  Роги лося нагадували осінній кущ, із якого обнесло листя.
2.  Лось хотів повернутись на свою батьківщину, у тайгу.
3.  До річки він прийшов, щоб збити вовків зі сліду.
4.  Лось не передбачив, що лід на річці затонкий для нього.
5.  Хлопчаки приїхали до лісу по хмиз.
6.  Брати покликали дядька на допомогу.
7.  Лось злякався хлопчаків.
8.  Жодному з братів не вірилося, що такий великий Лось міг вто­питись.
9.  Шпичак не почав стріляти в Лося на очах у дітей.
10.    Дядько пропонував братам поділити здобич.
11.    Мисливець знав, що Лось був мешканцем заповідника.
12.  У фіналі оповідання Шпичак щиро каявся у всьому, що наробив.

2..     Тестове опитування. (за кожну правильну відповідь 0,5 б.)

1.   Що нагадували роги лося?
А Стару корягу;                          Б  низькорослий кущ;
В молоде деревце;                      Г  розвалений пень.
2.    У який час доби відбувається дія твору?
А Увечері;                                  Б  опівдні;
В на заході сонця;                     Г  у досвітніх сутінках.
3.    Звідки лось потрапив до заповідника?
А Із тайги;
Б він народився в неволі;
В його привезли з іншого заповідника;
Г його подарували заповіднику, коли він був ще маленький.
  4. Чого злякався лось?
А Пострілів рушниці;
Б людських голосів;
В тріщання старої гілляки;
Г звуків інших тварин.
5.    Хто, на думку автора, жив на річці?
А Мисливці;                               Б   жаби;
В хлопці;                                     Г   дух примерзлого болота.
6.     Навіщо лось попрямував до поляни?
А Щоб поласувати смачною травою;
Б щоб помилуватися сходом сонця;
В щоб зустрітися з друзями;
Г щоб сховатися від мисливців.
7.     Що знаходилось на іншому березі річки?
А Село;                                       Б   інший лось;
В мисливець;                              Г   хлопчик.
8.     Яка халепа трапилась на ополонці?
А Лось не міг напитися води, бо ополонка замерзла;
Б на річці були рибалки, які сполохали лося;
В лося підстрелив мисливець;
Г лось провалився під кригу.
9.     Що згадав лось про події минулої осені?
А Мисливці поранили його, але він утік;
Б на нього було відкрито полювання;
В мисливці врятували його від зграї вовків;
Г в нього з’явились нові роги.
10.    Хто прийшов на допомогу лосеві?
А Мисливці;                               Б маленькі хлопчики;
В ніхто;                                      Г інший лось.
11.       Що зробив дядько Шпичак?
А Допоміг хлопцям врятувати лося;
Б покликав селян на допомогу;
В розгубився та стояв як вкопаний;
Г підстрелив лося.
12.       Чим завершилась ця історія?
А Лось помер;
Б хлопці вилікували лося;
В мисливець пожалів лося;
Г лосю допомогли робітники заповідника.



13.04   УКРАЇНСЬКА  МОВА
Доброго дня! Вивчаємо далі параграф 43 та виконуємо вправи 339, 341, 342. Успіхів!!! Чекаю ваші відповіді.



07.04  Українська  література
Доброго дня! Всім гарного здоров'я!  
Ви отримали свої перші "дистанційні" оцінки, вони обов'язково будуть враховуватися під час виставлення тематичних.
Тож у вас зараз є тиждень для того, щоб прочитати оповідання "Лось" Є.Гуцала.. Зверніть увагу на характеристики образів братів та Шпичака, описи природи.

Знання змісту оповідання перевірятиму  14.04.20р.


06.04  УКРАЇНСЬКА  МОВА
Доброго дня! Всім гарного здоров'я!
Шановні п'ятикласники! Самостійну роботу за 01.04 обов'язково виконуємо ВСІ!!!

Час не стоїть на місці, не накопичуйте багато завдань, не відкладайте їх виконання на "як-небудь потім, трохи пізніше і т.п....". 
Сьогодні ви отримуєте наступне завдання: параграф 37, вправа 297 (напишіть невелике есе на одну з тем.). Це завдання ми з вами обговорювали на уроці. Успіхів!!! Чекаю відповіді у п'ятницю 10.04.2020р.


01.04  УКРАЇНСЬКА   МОВА
Доброго дня! Всім гарного здоров'я!  
Кожна культурна, освічена людина повинна вміти грамотно писати, логічно та зв'язно говорити, правильно висловлювати свої думки, обгрунтовувати їх. Цим умінням ми навчалися, вивчаючи тему, тож тепер є нагода продемонструвати свої знання та вміння.

САМОСТІЙНА РОБОТА ( на кожне питання - 1 правильний варіант відповіді)

Варіант 1
Варіант II
1. Зазначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення
А радіс..ний, ЧЄС..НИЙ, студен..ський
А КОМПОС..НИЙ, сер..цевий, НЄВІС..ЦІ
Б хвастливий, кіс..лявий, зліс..ний
Б очис..ний, ці ліс. .ний, участник
В тиж..невий, проїз..ний, корис..ний
В мас..ний, чєс..ний, волєйболис..ці
Г перехрес..ний, кількіс..ний, гіган..ський
Г піс..ний, гіган..ський, звіс..но
2. Зазначте рядок, у якому всі слова — винятки з правила про спрощення в групах приголосних
А шіс..надцять, кіс..лявий, хворое..няк, пес..ливий
А швидкіс-.ний, ненавис..ний, проїз..ний
Б випус..ний, зап’яс..ний, щас..ливий, абонен..ський
Б зап’яс..ний, хворое..няк, пес..ливий
В влас..ний, парламен..ський, участник, форпос-.ний
В добросовіс..ний, щас..ливий, балас..ний
Г швидкіс.-ний, ненавис..ний, проїз..ний
Г контрас..ний, туристський, кількіс..ний


3. Уподібнення приголосного за глухістю відбулося у слові
А боро[т'/д']ба
А кі[г/х]ті
Б про [с'/з']ба
Б ві[г/ х]ті
В моло[т'/д']ба
В боро[т'/д']ба
Г ле[г/х] ко
Г во[г/ґ]зал
4. Той самий звук позначає підкреслена літера у всіх словах рядка
А школа, смієшся, миша
А знак, стежці, зібрання
Б розжувати, казка, закон
Б ніжний, народження, жінка
В родина, народження, діти
В молодець, бджілка, дзвінкий
Г зілля, книжці, зіставити
Г баскетбол, підручник, подорож

Варіант І
Варіант II
5. Чергування приголосних відбувається в усіх словах рядка
А промінчик, щастя, жменька 
Б палець, шафа, брунька 
В фартух, вікно, донечка 
Г перемога, запах, вік
А поверхня, пасіка, юність 
Б горіх, берег, фабрика 
В навчання, птаха, честь 
Г потік, пошана, книжка
6. Зазначте рядок, у якому допущено помилку
А на березі, на язиці, у небезпеці 
Б на нозі, доньці, у горосі 
В на мухі, у боці, у суперечці 
Г у книзі, у лузі, у бібліотеці
А на боку, у кожусі, у вусі 
Б у стрісі, свекрусі, у книзі 
В на берізці, у схованці, друже 
Г на кризі, у барлозі, на порозі
7. Неправильно використано чергування у — в у реченні
А Ліс красивий будь-якої пори року: у травні, у жовтні.
Б Учись, дитино, бо учитися треба!
В Все в нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
Г Державною мовою в Україні є українська мова.
А Впродовж віків жінка на нашій землі виховувала дітей.
Б Щовесни в піст жінки пишуть писанки.
В Учись, голубко, бо розум не спить!
       Г Майже в усіх народів яйце вважається джерелом життя.
8. За допомогою префікса с- можна утворити нові слова в рядку
8. За допомогою префікса зі- можна утворити усі слова в рядку
А бігати, ходити, радіти
Б творити, косити, казати
В ставити, фотографувати, цідити
Г штовхнути, щулитися, казати
А лити, орієнтуватися, казати
Б брати, шити, мити
В гнати, гріти, гнути
Г гріти, кріпити, палити
9. Зазначте рядок зі словами, у корені яких немає чер­гування [о], [е] 3 [і]
9. Зазначте рядок зі словами, у корені яких є чергуван­ня [о], [е] з [і]
А договір, робота, стіл
Б книга, літо, плуг
В сіль, коса, гора
Г поріг, сокіл, ніч
А вивіз, синій, зима
Б провід, ступінь, сіно
В кінь, будова, колос
 Г твір, вечір, робота
10. Зазначте рядок, у якому в усіх словах треба встави­ти букву а
10. Зазначте рядок, у якому в усіх словах треба встави­ти букву 0
А л..пата, х..лат, г..нчар
Б б..гатий, г..рячий, к..лач
В б..гатир (сильна людина), х. зяїн, к..чан
Г с..лдат, к..чан, к,.занок
А к..зак, б..гатир (силач), с..лдат
Б к..лач, л..пата, к..жан
В б.,гаття, г..рячий, к..зан
Г г..рячий, х..зяїн, к..бзар
11. Зазначте рядок, у якому всі слова записано правильно
А сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий
Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований
В виселий, зтворити, відграти, осіні
Г розхвилювався, бесчестний, віткриття, передчасний

А сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий
Б чітати, чістий, горячий, щички
В безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований
Г розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний

12. Напишіть твір-мініатюру (есе) про когось із видат­них українців.
12. Напишіть твір-мініатюру (есе) про одного з відомих людей-патріотів.











Роботу слід направити у п'ятницю - 03.04.20р. - на мою електронну пошту kaygorodceva12@gmail.com   УСПІХІВ!!!
Отримані оцінки будуть надіслані на вашу електронну адресу. Не забудьте підписати роботу.


30.03  УКРАЇНСЬКА  МОВА
Доброго дня, шановні п'ятикласники! Спробуємо з вами згадати правила чергування голосних звуків. У цьому вам допоможе таблиця, яка розміщена в підручнику на сторінці 107. Після повторення правил ви повинні провести інтерв'ю з рідними і перевірити, чи правильно побудовано речення-прохання. Якщо ви уважно читали правила, то зможете грамотно побудувати діалог, тема якого зазначена у вправі 276. Успіхів!!! Чекайте наступне завдання в середу 01.04.20 р.

30.03  Українська  література
Доброго дня! Всім гарного здоров'я!  
На останньому уроці ми з вами ознайомилися з біографією Т.Г.Шевченка та з повістю С.Васильченка "В бур'янах".
Ви повинні скласти тестові завдання за пройденим матеріалом. Це будуть 12 питань з чотирма варіантами відповідей на кожне з них.
Роботу слід направити у четвер - 02.04.20р. - на мою електронну пошту kaygorodceva12@gmail.com
Отримані оцінки будуть надіслані на вашу електронну адресу. Не забудьте підписати роботу.


23.03   УКРАЇНСЬКА  МОВА
Доброго дня! Спробуємо з вами згадати правила вживання знака м'якшення. В цьому вам допоможе таблиця, яка розміщена в підручнику на сторінці 119. Після повторення правил ви повинні письмово виконати вправу 314. Якщо ви правильно виконали завдання, то з перших букв після кожної групи прочитаєте назву двох українських річок. Успіхів!!! Чекайте наступне завдання в понеділок 30.03.20 р.

16.03  УКРАЇНСЬКА  МОВА
Доброго дня, шановні пятикласники! Спробуємо з вами згадати правила вживання апострофа. В цьому вам допоможе таблиця, яка розміщена в підручнику на сторінці 123. Після повторення правил ви повинні письмово виконати вправу 326. Перевірити написання слів, щодо яких виникли сумніви, можна за словником. Успіхів!!! Чекайте наступне завдання в понеділок 23.03.20 р.




Немає коментарів:

Дописати коментар